Na otázku: "Co vidíš?" odpoví lidé, že koně. Já ale odpovím: "Celý svůj život!"

Srpen 2014

Přijímací řízení na SOŠ Veterinární HK

29. srpna 2014 v 23:54 | Konici-123 |  Diskuze

Přijímací zkoušky na Střední odbornou školu Veterinární v Hradci Králové

ANEB KDYŽ VÁM DO "PRVNÍ ZKOUŠKY ŽIVOTA" ZBÝVÁ POUZE TÝDEN

Jelikož se blíží konec prázdnin, rozhodla jsem se vám podat zprávu jak probíhaly přijímací zkoušky, které jsem úspěšně splnila i navzdory ohlasům lidí v mém okolí, že je doslova nemožné to zvládnout, ale že by mi to moc přáli.
Zkoušky jsem se rozhodla skládat 23. 4. jednak proto, že jsem měla více času se naučit ještě nějakou látku a druhak pro to, že nebudu tak nervózní, protože jedny už mám zažité.
Nakonec se ale ukázalo, že ten druhý důvod neměl opodstatnění, byla jsem naprosto v klidu i během prvního dne. Brala jsem to jako další test, který prostě nic neznamená, že buď udělám nebo ne, ale svět se nezboří.


Z čeho se skládaly zkoušky:
Test z přírodopisu/biologie - 60 minut, max. 75 bodů
Test z chemie - 60 minut, max. 75 bodů
Informace o okruzích zde: www.sosvet.cz

Příprava
Přiznávám, že přes celý rok jsem to pořádně flákala! Na dnu otevřených dveří jsem se totiž dozvěděla, že v testech jsou prakticky úplně stejné (občas trošku upravené) otázky jako v této učebnici:V. Bičík a kolektiv: Přijímací zkoušky na střední školy - přírodopis - chemie - fyzika, která je zároveň doporučenou literaturou ke studiu. Když jsem se ale dívala na modelové testy, některé otázky v učebnici nebyly a já dostala strach, stejně jsem s tím ale nic neudělala a nezačala se učit... Nakonec se ale ukázalo, že tam jiné otázky než z učebnice nebyly (alespoň ne v přírodopise, v chemii byly navíc asi jen 2, které nebyly z učebnice).
Najednou ale přišel poslední týden, díky za to, že to byl týden velikonočních prázdnin, šlo do tuhého a já neuměla - opravdu, přísahám! - absolutně žádnou otázku a ze školy jsem si pamatovala velké NIC!
Těsně před prázdninami se mi povedlo poprosit naší chemikářku o konzultace, jelikož už byla v důchodu a dělala to jen jako brigádu, měla čas pouze dva dny v týdnu a občas se stalo, že jsem nemohla já. Tudíž zbývaly asi 3 konzultace cca po 3/4 hodině až hodině. Mezitím jsme musely stihnout projít celou část chemie z té učebnice, dalo to práci, ale nakonec se to povedlo :). Bylo to ale spíš o vysvětlení, naučit jsem se to musela doma.
Podotýkám, že to byl docela mazec, ale mým zlozvykem prostě JE učit se všechno na poslední chvíli...
Dělala jsem to asi takhle: vstávala jsem kolem deváté hodiny a spát jsem chodila o půlnoci nebo kolem půl jedné. Prakticky celý den (cca s 15 minutovými přestávkami každou hodinu/dvě) jsem se válela zahrabaná v papírech, vypisovala si poznámky, dělala cvičení z učebnice, četla z knih, které mi dala chemikářka, kdybych si nemohla s něčím pomoct, zkrátka a dobře neptejte se jak jsem to mohla vydržet, ale možná proto, že mě tlačil čas, s odstupem času to taky vůbec nemůžu pochopit! Učila jsem se dokonce i když jsme jeli s rodinou na výlet, za chůze, ve výtahu, když jsem dělala domácí práce, když jsem koukala na televizi,... - vlastně pořád!
Untitled
- CO MI POMOHLO?
1) Pomohlo mi, že jsem si udělala tabulky a výpisky s věcmi co nevím a nalepila jsem si je na záchod, na lednici, do kuchyně na skříň a k počítači, takhle jsem je měla pořád na očích a opakovala. Navíc jsem se to učila už když jsem je psala, alespoň trošku.
2) Konzultace
3) Podpora od spolužáků
4) Vypůjčené učebnice ze školy
5) Na papír jsem si vypsala co mi dělá největší problém, v čem často chybuji a všeljaké poznatky o učivu, ráno v den zkoušek jsem si to znovu přečetla a snažila se poučit.

- JAKÉ BYLY HLAVNÍ KOMPLIKACE (SHRNUTÍ)?
1) Hodně lidí v mém okolí si myslelo, že to nedokážu.
2) Nevěděla jsem, zda k výpočtu molární hmotnosti a ještě nějakých věcí budeme mít k dispozici chemické tabulky, čísla prvků jsem se tedy učila nazpaměť a nebudu přehánět, že mi to zabralo - a ještě navíc ZBYTEČNĚ! - víc než půl dne. Docílila jsem toho, že se mi nakonec pletly značky samotných prvků a čísla jakbysmet. Snažila jsem se naučit alespoň to základlní...
Stejně jsme nakonec ale tabulky dostali.
3) Musela jsem se - a taktéž zbytečně - učit stupnici reaktivity kovů, kterou neuměla ani naše chemikářka, což taky teda upřímně nebylo úplně jednoduché.
4) Měla jsem strašně málo času na to, abych se učila zbytečnosti a nemohla jsem si dovolit dělat chyby a znovu se je přeučovat.

Doporučení od učitele
Podotýkám, ani po týdnu úmorného učení jsem do toho nešla s tím, že to umím celé. Část chemických výpočtů už jsem prostě nezvládala si zapamatovat a jelikož mi nejde matika, rozhodla jsem se i na doporučení naší chemikářky získat body v ostatních teoretických znalostech. Z přírodopisu jsem na tom byla podobně, skoro vůbec jsem neuměla část z ekologie a problém mi dělali i základy z genetiky. Mamka mi poradila, že základ je oběhová soustava, hlavně ať umím tohle.
Poslední noc už jsem toho měla plné zuby, byla jsem unavená a už jsem se na to vykašlala. Uměla jsem toho dost a jestli to nemělo stačit... no, to se mělo teprve ukázat!
Ještě jedno doporučení jsem ale dostala. Poslední den před zkouškami jsem se na učivo vůbec už dívat neměla, a den předtím už jsem si to měla jen zopakovat. Jenomže chemikářka nebyla tak úplně seznámená s mojí situací a tohle jsem si prostě dovolit nemohla...


Samotné zkoušky
- CO JSEM MĚLA S SEBOU?
Učebnici, abych se na to mohla ještě podívat.
Psací potřeby (čtyři propisky xD nu, nikdy nevíte, že?)
Svačinu a pití
Sluchátka (která jsem ale stejně nepoužila)

- JAK TO PROBÍHALO?
Na začátku každé hodiny jsme dostali pokyny a svoje identifikační číslo jsme museli psát na každou stránku listu z přijímaček, kdyby se to náhodou ztratilo... Byl to arch myslím 7 A4 ale popsaných jen z jedné strany. Už když jsem si četla otázky, věděla jsem, že tohle zvládnu. První byl na řadě přírodopis a věřte nebo ne, hotovo jsem měla za 20 minut i s kontrolou a do konce zbývalo něco málo přes půl hodiny :D Otázky byly opravdu úplně totožné, akorát že u něčeho zkrácené nebo dokonce ulehčené. Nebyl tam žádný popis obrázku.
Chemie byla o něco těžší, ale pořád lehoučká! Před testem jsem se ještě podívala na správné výsledky u příkladů a snažila si je zapamatovat. Opravdu to pomohlo, neměla jsem nárok na to to spočítat, protože se mi nevybavoval postup a v matice jsem prostě antitalent. Takže jsem tam zaškrtala to co jsem věděla a ostatní nechala být. Narazila jsem asi na dvě nebo tři otázky, které v učebnici nebyli, ale nebylo to tak strašné, byl to vlastně základ, který byste měli vědět i tak (dám příklad nějaké jasné otázky: lije se kyselina do vody, nebo opačně?). Chemii jsem měla asi za půl hoďky i s kontrolou.
Z přijímaček jsem odcházela s pocitem, že to snad musím mít špatně, protože aby to bylo takhle jednoduché? Ale pak se ukázalo...

- Z JAKÝCH TÉMAT BYLY OTÁZKY?
Opravdu vám nemůžu konkretizovat čeho tam bylo víc a co tam naopak nebylo vůbec, protože to tam bylo všechno promíchané. Od botaniky, přes zoologii, genetiku, první pomoc, ekologii až po organickou a anorganickou chemii.


A VÝSLEDEK? :3

Dylan *-*

Fakt jsem tomu nemohla uvěřit, protože:
BODŮ CELKOVĚ - 194 (nedá se přesně určit z kolika, díky volnočasovým aktivitám)
PRŮMĚR Z VYSVĚDČENÍ - 30/30 bodů
PRŮMĚR Z CHEMIE A PŘÍRODOPISU - 20/20 bodů
AKTIVITY - 0 bodů
TEST Z BIOLOGIE - 75/75 bodů
TEST Z CHEMIE - 69/75 bodů

Statistika žáků:
Celkem podaných přihlášek: 188 lidí
Počet přijmutých: 90 lidí
Počet studentů, co zkoušky nesplnili: POUZE 12 lidí je neudělalo, ostatní se nedostali kvůli vysokému počtu uchazečů!


A celkově v pořadí?

Na to, že jsem neměla žádné body za aktivity a někdo jich měl třeba 40 (!), jsem skončila v PRVNÍ DESÍTCE a to sice....


ANO, SEDMÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CHTĚLA JSEM VÁM JEN ZA ZÁVĚR ŘÍCT, ŽE KDYŽ MÁTE SILNOU VŮLI, JDE OPRAVDU ÚPLNĚ VŠECHNO! NEZTRÁCEJTE NADĚJI, KDYŽ VÁM OSTATNÍ NEVĚŘÍ, ŽE TO ZVLÁDNETE, NEPLÝTVEJTE SLOVY, PROSTĚ JIM TO DOKAŽTE!